Sertifioinnin tärkein etu on järjestelmällisyyden tuottama tehokkuus ja se, että koko organisaatiossa vastuunjako selkeytyy. Tämän lisäksi sertifiointia voidaan käyttää myös markkinoinnillisesti myyntivalttina ja erinomaisena tapa erottaa yritys kilpailijoista.
Tässä neljä huomiota, joita kannattaa pitää mielessä
organisaation ISO-sertifikaatin mainostamisessa.
Keskity arvoon
Markkinoinnillisesti on hyvä kiinnittää huomiota ensisijaisesti siihen, miten sertifiointi vaikuttaa tuotteiden tai palvelujen käyttäjiin.
Laadunvalvonta: ISO-sertifiointi koskee toistettavia, skaalautuvia prosesseja - sertifioitu laadunhallintajärjestelmä tarkoittaa viime kädessä sitä, että asiakkaasi voivat odottaa tasaisempaa laatukokemusta asioidessaan yrityksesi kanssa.
Pienemmät kustannukset: Sertifioidut yritykset ovat tehokkaampia yrityksiä - kommunikoi asiakkaillesi, että standardoiduilla toimintamalleilla epäonnistumiset ja hukka vähenevät, toiminta kustannustehokkaampaa.
Luotettavuus: toimintamallien hiominen tarjoaa myös työkaluja ongelmien ratkaisemiseen niiden tullessa vastaan. Todennäköisyys siihen, että pysytte toimitusaikatauluissa ja -varmuudessa kasvaa ja sertifiointi auttaa yritystämme saavuttamaan suuremman todennäköisyyden toimittaa juuri sitä mitä on asiakkaan kanssa sovittu, sovitussa aikataulussa.
Viestintä: koska prosessit on hiottu toimiviksi, mahdollistaa tämä avoimen ja tehokkaamman viestinnän asiakkaan suuntaan.
Yrityksesi ja toimialasi erityispiirteet määräävät, miten parhaiten kohdistat viestisi, tärkeätä mainonnassa on kommunikoida: asetamme asiakkaan aina etusijalle tuotannossamme.
Älä mene pikkutarkaksi
Sertifiointi on monivaiheinen prosessi. Asiakkaidesi ei kuitenkaan tarvitse tietää kaikkia sertifiointiin liittyviä yksityiskohtia. Pidä asiakassuuntaan kommunikoidessa asiat yksinkertaisina ja suoraviivaisina.
On turha puhua asiakkaalle sertifiointiin liittyvistä termeistä. Keskity siihen mitä lisäarvoa sertifiointi tuo yrityksesi suhteessa asiakkaaseen, mitä hyötyjä asiakkaalla on odotettavissa hiotuista toimintamalleista ja suoraviivaisesta toimintatavastasi. On hyvä olla johdonmukainen ja käyttää vain yhtä viestiä asiakkaan suuntaan. Tämä viestin perusidea tulee kommunikoida läpi organisaation.
Mainosta sertifiointiasi sopivilla foorumeilla
Yrityksen esilläolo sosiaalisessa mediassa on merkittävää. Ei kuitenkaan ole tarkoituksenmukaista tuoda joka tilanteessa esille sertifiointia, vaan on parempi keskittyä toimintamallien vakionnista kertomiseen. Harkitkaa, kannattaako yhtiön esiintyä säännöllisesti julkaisuissa, tutkimuksissa ja muissa foorumeissa, joissa voitte kertoa sertifioinnin tarjoamista eduista asiakkaillesi.
Kun julkaisette sosiaalisen median alustoilla, on mahdollista käyttää myös sertifioinnin häshtägeja (#9001), linkata sopivassa kohdin myös sertifiointilaitoksen sivut. Vaikka lukija ei ymmärtäisi hästägejä heti, hän muodostaa yhteyden häshtägin ja yrityksesi välillä ja havainnoi, että yritys on sertifioitu ja näin ollen luotettava.
Käytä sertifiointilaitoksen logoa
Jokaisella akkreditoidulla sertifiointilaitoksella on rekisteröintimerkki tai logo, jota tietyin rajoituksin sinulla on oikeus käyttää.
Paikkoja, joissa voit käyttää sertifiointilaitoksen logoa, ovat esimerkiksi:
- Kotisivut
- Sähköposti
- Yrityksen kirjekuori
- Esitysmateriaalit
- Messujen ja tilaisuuksien mainonta
Ota yhteyttä sertifiointilaitoksen edustajaan saadaksesi lisätietoja rekisteröintimerkkien oikeasta käytöstä.
Haluatko oppia lisää sertifiointiprosessista tai pyytää tarjousta? Ota yhteyttä jo tänään.